“Aku Adalah Pengejar Syurga Akhirat, Bagiku Dunia Ini Adalah Tempat Mempersiapkan Segala Sesuatu Untuk Meraih Syurga Akhirat. Aku Yakin Bahawa Syurga Akhirat Tidak Akan Pernah Dapat Aku Raih Kecuali Aku Boleh Menikmati Syurga Dunia Terlebih Dahulu"

Tuesday, February 1, 2011

Perspektif Mengubah Peribadi.


Perspektif adalah cara kita melihat sesuatu perkara, benda, orang dan situasi. Perspektif adalah pandangan kita. Untuk mencetus motivasi, perspektif kita kena positif selalu.
Untuk membina perspektif positif, mulakan dengan bersangka baik. Bersangka baiklah dengan sikap orang-orang di sekeliling Anda walau seburuk manapun perangainya. Bersangka baiklah dengan situasi yang terjadi pada Anda, walau seburuk manapun halnya. Apapun yang terjadi, bersangka baiklah tanpa henti. 
Beri respon positif pada setiap perkara, setiap orang, setiap benda, setiap situasi dan setiap kejadian. Apa jua yang Anda baca, yang Anda lihat, yang Anda dengar dan yang Anda rasakan, beri respon positif. Respon Anda mempengaruhi emosi Anda, lantas mempengaruhi tindakan Anda.
Apabila respon positif, emosi serta tindakan Anda akan mula berubah menjadi positif.

1 comment: